dimarts, 27 de març del 2012

Les entrevistes de 1r C


L’ENTREVISTA
 Maria Garrido, 60 anys
Avui, entrevistem a Maria, una dona de 60 anys, casada, i amb 4 fills d’entre trenta-nou i vint-i-quatre anys. Actualment viu a Torroella de Montgrí, en una casa adossada amb el seu marit i la seva filla petita.  Va néixer a Granada i, uns anys després, va venir a Catalunya.

Per Naila Martín


Maria, quan tenies la meva edat, amb què jugaves?
A la teva edat, vaig conèixer el teu avi.  Quan era més petita, jugava amb el que trobàvem, sempre ens inventàvem algun joc, o ens fèiem nines de drap. A l’estiu, sempre agafàvem el blat de moro i jugàvem amb ell, com si fos una nina a la qual li fèiem vestits amb les pròpies fulles.

Vas anar a l’escola?
Sí, però només un curs, ja que havia de cuidar els meus germans petits. Vaig aprendre el més bàsic, escriure i comptar...

Com construïes les joguines?
Les nines, amb retalls de roba que la meva mare ja no volia, o algunes coses que trobàvem.

En compraves?
Un cop, vaig comprar una nina de cartró, preciosa.

De petita, vas tenir algun aparell electrònic?
Cap ni un, ni tan sols teníem tele, això sí, la radio sempre era a casa.

Quins eren els jocs amb els que més t’agradava jugar? 
Sempre que sortia al carrer fèiem coses i jocs diferents:  la xarranca, atrapar…

A què solies jugar normalment? 
Amb la meva nina de cartró, sempre que era a casa li feia vestits.

Com trobes que són les noves joguines d’avui dia?
Molt modernes, quan els meus fills eren petits, tot just començaven, amb els jocs de Mario i les consoles. Ara mateix, tenim la Wii a casa. Sempre que dinem tota la família,  hi juguem una estona. 






ENTREVISTA A LA MEVA ÀVIA

INFÀNCIA I ESCOLA

     Per Maria Oliver Casademont

Com es diu?
 Serafina Planas Escuder.
 Quin any va néixer?
El 1942.
Quin record té de la seva infància?
 Molt bo, molt positiu, sense cap problema.
Amb què jugava quan era petita?
El joc dels Quatre cantons.
 Tenia moltes joguines?
 Molt poques, només una nina. A casa eren pobres.
Ha notat canvis tecnològics des que era petita fins ara?
 Sí , un canvi molt gran.
Anava a l’escola?
  
 Fins a quants anys va anar-hi?
Fins als 14.
A quina escola va anar?
En una de religiosa, de monges.
 Hi  havia nens i nenes a la mateixa classe?
 No, a la classe que anava només  hi havia nenes. Els nens anaven a una altra classe. No anàvem barrejats, era pecat.
Volia estudiar alguna carrera?
  
Quina?
Mestra, però no la vaig poder fer, perquè a casa no tenien prous diners per pagar-ho.
Quina era la seva assignatura preferida?
 Les matemàtiques.
Treia bones notes?
 Sí, molt bones.
 Recorda  alguna anècdota de l’escola?
 
Quina?
 Ens feien dir el rosari.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada